Klargjør siden...
Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Norge IDAG
En høy andel barn og unge har fått reklame på nett for produkter og tjenester, og Medietilsynet er bekymret for økt kroppspress. Mens flest jenter får slankerelaterte reklamer, får flest gutter reklame for muskelforstørrende produkter. Illustrasjonsbilde.
 Foto: Thomas Brun / NTB Scanpix

En høy andel barn og unge har fått reklame på nett for produkter og tjenester, og Medietilsynet er bekymret for økt kroppspress. Mens flest jenter får slankerelaterte reklamer, får flest gutter reklame for muskelforstørrende produkter. Illustrasjonsbilde. Foto: Thomas Brun / NTB Scanpix

Barn får store mengder kroppsfokusert reklame på nett

Én av fire 9- til 12-åringer har fått reklame for å gå ned i vekt og for produkter som skal gi større muskler. Medietilsynet er bekymret for økt kroppspress.

Publisert:

Kjære leser,
ønsker du tilgang til
alt innhold på vår nettside?

Logg inn

Velg abonnement

Velg et abonnement for å se mer informasjon.

  • 10 uker for 5 kr

    10 uker for 5 kr, deretter 79 kr i månden. Full tilgang til nettsidene og e-avis(elektronisk utgave av papiravisen).

    5,-

    for 1 måned

  • Full tilgang til nettsidene og e-avis (elektronisk utgave av papiravisen).

    Les våre betingelser

    KJØP ABONNEMENT

  • Digital helår 690,-

    Full tilgang til nettsidene og e-avis.

    690,-

    for 1 år

  • Full tilgang til nettsidene og e-avis.

    Les våre betingelser

    KJØP ABONNEMENT

  • Total helår

    Ukentlig papiravis og full tilgang til nettsidene og e-avisen. Abonnementet kan betales med faktura.

    1499,-

    for 12 måneder

  • Ukentlig papiravis og full tilgang til nettsidene og e-avisen. Abonnementet kan betales med faktura.

    Les våre betingelser

    KJØP ABONNEMENT

  • Velg et abonnement for å se mer informasjon.