Klargjør siden...
Annonse
Annonse
I GÅR 14:30 Skal lede misjonens digitale satsing

Misjonsalliansen styrker staben for å «dreie organisasjonens kommunikasjonsarbeid i digital retning».

Generalsekretær Heidi Sandvand Hegertun i Misjonsalliansen sier seg fornøyd med at Sanna Kristina Borgerud (26) er ansatt som leder for organisasjonens satsing på sosiale medier.

Hun blir web-ansvarlig og skal særlig jobbe med å nå ut til ungdom, og ansettelsen er en del av et målrettet arbeid med å «dreie organisasjonens kommunikasjonsarbeid i digital retning», som det heter i en pressemelding.

– Vi ønsker å snakke til mennesker der de er og i de kanalene de faktisk bruker, sier generalsekretæren og kontrasterer metodene i dag mot arbeidsformene da Misjonsalliansen ble dannet:

– For 124 år siden sendte vi ut magasiner og brev, nå vil vi å være på Snapchat, TikTok og andre steder hvor folk befinner seg. Dette er en naturlig og viktig utvikling for å nå ut til enda flere med vårt arbeid, sier Hegertun.

Borgerud kommer fra rollen som kommunikasjonsrådgiver i Ung Kreft hvor hun spilte en nøkkelrolle i å øke organisasjonens digitale synlighet.

– Jeg ser fram til å arbeide sammen med dyktige folk som deler en visjon om at alle skal ha like muligheter, uavhengig av bakgrunn og omstendigheter, sier Borgerud som har reklame- og kommunikasjonsutdannelse fra Fagskolen Kristiania og erfaring med markedsføring, grafisk design og annonsering.

Borgerud blir sentral i arbeidet med å vise fram Misjonsalliansens prosjekter i Afrika, Asia og Sør-Amerika til de over 10.000 fadderne organisasjonen har i Norge, og selvsagt også å rekruttere flere støttespillere.

Stein Gudvangen
Kristelig Pressekontor (KPK)

Til nyhetsstudio

Annonse