Tips oss:
Tips
55 92 29 00
Kontakt
Artikkelen fortsetter etter annonsen.
Misjonsalliansen styrker staben for å «dreie organisasjonens kommunikasjonsarbeid i digital retning».
Generalsekretær Heidi Sandvand Hegertun i Misjonsalliansen sier seg fornøyd med at Sanna Kristina Borgerud (26) er ansatt som leder for organisasjonens satsing på sosiale medier.
Hun blir web-ansvarlig og skal særlig jobbe med å nå ut til ungdom, og ansettelsen er en del av et målrettet arbeid med å «dreie organisasjonens kommunikasjonsarbeid i digital retning», som det heter i en pressemelding.
– Vi ønsker å snakke til mennesker der de er og i de kanalene de faktisk bruker, sier generalsekretæren og kontrasterer metodene i dag mot arbeidsformene da Misjonsalliansen ble dannet:
– For 124 år siden sendte vi ut magasiner og brev, nå vil vi å være på Snapchat, TikTok og andre steder hvor folk befinner seg. Dette er en naturlig og viktig utvikling for å nå ut til enda flere med vårt arbeid, sier Hegertun.
Borgerud kommer fra rollen som kommunikasjonsrådgiver i Ung Kreft hvor hun spilte en nøkkelrolle i å øke organisasjonens digitale synlighet.
– Jeg ser fram til å arbeide sammen med dyktige folk som deler en visjon om at alle skal ha like muligheter, uavhengig av bakgrunn og omstendigheter, sier Borgerud som har reklame- og kommunikasjonsutdannelse fra Fagskolen Kristiania og erfaring med markedsføring, grafisk design og annonsering.
Borgerud blir sentral i arbeidet med å vise fram Misjonsalliansens prosjekter i Afrika, Asia og Sør-Amerika til de over 10.000 fadderne organisasjonen har i Norge, og selvsagt også å rekruttere flere støttespillere.
Stein Gudvangen Kristelig Pressekontor (KPK)
Til nyhetsstudio